Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv....


Husk at glemme bagateller. Husk at nemme hvad det gælder. Husk at elske, mens du tør det. Husk at leve, mens du gør det.

Tell me, and I may forget.
Show me and I may remember.
Involve me, and I will understand!

For øyeblikket dreier alle mine anstrengelser seg om én ting: å overvinne kjedsomheten. Det er det eneste jeg tenker på dag og natt. Er det en umulig oppgave hvis man setter alt inn på det? Du forstår, jeg vil se hva som finnes på den andre siden av kjedsomheten.

Spis deg halvmett, drikk deg halvfull, og du lever et århundre


mandag 4. mars 2013

Dag 1

Da er det mandag 4. mars 2013 og mitt "nye liv og nye livsstil" har begynt. Jeg høres veldig "pompøs" ut, men jeg håper virkelig at jeg skal klare det denne gangen!

Dagen begynte godt, særlig siden jeg sov utrolig lenge! Himmel, jeg sov omtrent hele gårsdagen og samtidig sov jeg til kl 10:30 nesten i ett strekk i dag! Det skjer ikke ofte, det kan jeg virkelig underskrive på!

Har hatt omelett til frokost i dag, samt litt salat. Eller frokost og frokost, det ble vel heller brunsj! :)

Lunsjen i dag ble pannekake med ett dryss av kanel på toppen. Jeg liker den utrolig godt! :) Begynner allerede å merke at dette fungerer, ikke fordi jeg har gått ned så mange kilo iløpet av noen timer, men fordi jeg begynner å løpe på do for å kvitte meg med mye vann i kroppen! Det er det eneste "negative" i begynnelsen av dietten, selv om det ikke bare er negativt heller! Merker jo at jeg ikke er så hoven i fingrene feks! :)

Middagen inntok jeg hos mormoren min, og det var en enkel aspargessuppe. Litt kjedelig, men jeg ble jo mett og det er jo det viktigste! Til kvelds skal jeg ha omelett med sopp og grønn paprika. Skal bli godt! :)

Den første dagen med ny diett har gått overraskende bra! Har ikke vært noe særlig sulten, heldigvis. Men nå må det sies at jeg valgte å begynne på en mandag siden jeg da har hjemmekontor og det samme gjelder morgendagen. Det gir en lettere overgang til dietten, og jeg får kommet i gang med alle måltidene. Ikke som på jobb hvor jeg gjerne glemmer å spise iløpet av dagen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar